Monday 4 November 2013

ヅ ✿ Bersua Lagi ✿ヅ

hye semua..apa khabar? fa harap semua nya dalam keadaan baik2 ye.. saja menggatalkan tangan fa utk update blog  yang semakin dipenuhi habuk..fa tersangat la bz dengan kelas, kuiz, exam and asgmnt smpai xde sedikit masa pun terluang di blog fa ini..fa minta maaf sgtsgt.. blog fa nie akan update when fa cuti agak panjng shaja.. hihii.. owh ya rini fa mcm nak konsi dgn anda semua teknik atau cra macam mana kita nak menasihati anak kita.. jangan pandang remeh ok dgn perkara begini.. ambil ini sbgai ilmu even kita belum berkahwin tp sedikit sebanyak ia dapat membantu kita dimasa akan datang nanti ..

 Adakah teknik kita menasihati anak-anak betul??? Kadang-kadang naik berbuih mulut tetapi masih tiada kesan. Mungkinkah masa yang diperuntukkan untuk menasihati anak-anak tidak kena??? Berikut adalah waktu-waktu yang sesuai untuk ibubapa memberi nasihat kepada anak-anak:

1. Sebelum anak tidur
2. Ketika anak sedang tidur (bisikkan di telinga)
3. Selepas anak bangun tidur
4. Selepas anak mandi
5. Selepas anak solat
6. Selepas anak membaca al-Quran
7. Selepas anak berdoa
8. Selepas anak beriadah
9. Ketika emosi anak terangsang (contohnya selepas memarahi anak)


fa harap apa yang fa kongsikan ini dapat membantu anda semua .. sampai disini sahaj nnt fa sambng di entry seterusnya..sampai ketemu lagi.


No comments:

Post a Comment

Blog Peribadi Milik Miss Lulu cuties Kaki Blogger